Елімізде дәрі-дәрмектің бағасы қымбаттады

Елімізде қаңтар айынан бастап фармацевтикалық өнім орта есеппен 8,6% – ға қымбаттады. Соның ішінде “Корвалол“, “Канефрон Н“ және “Ацикловир” бағасы айтарлықтай көтерілді. Дәрі-дәрмек нарығы туралы толығырақ оқыңыз.
Қаңтар айының қорытындысы бойынша Қазақстанда бағаның айлық өсуі 1,1% – ға жетті, ал жылдық инфляция 8,9% – ға дейін өсті. Азық–түлік, азық-түлік емес тауарлар мен қызметтерден басқа, кейбір дәрі-дәрмектердің бағасы да көтерілді.
EnergyProm порталы атап өткендей, Қазақстанда орта есеппен фармацевтикалық өнім бір жылда 8,6% – ға қымбаттады. Бағалар Қарағанды облысында — бірден 14% – ға өсті. Одан кейін Астана — 10,9%, үштікті Абай облысы — 10,4%-бен жабады.
Бағаның ең аз өсуі Маңғыстау (6,3% – ға) және Ақмола (5% – ға) облыстарында, сондай-ақ Жетісу облысында (4,9% – ға) байқалды. Алматыда баға бір жылда 7,9% — ға, ал Шымкентте 8,2% – ға өсті.
Жекелеген тауарлардың ішінде “Корвалол“ (30,7%-ға), “Канефрон Н“ (27,9% – ға), “Ацикловир“ (18% – ға), ацетилсалицил қышқылы (16,8% – ға) және “мульти–табс Классик“ (15% – ға) мультивитаминдері едәуір қымбаттады.
Бағаның өсуі йод (9,3% – ға), белсендірілген көмір (7,9% – ға) және парацетамол (7,6% – ға) сияқты кең таралған препараттар да байқалды. Айта кету керек, бұл дәрі-дәрмектердің барлығы өткен жылы да қымбаттады.
Бұл ретте бір жыл ішінде “Эссенциал форте Н“ бағалары өзгерген жоқ және “Аквалор Форте“ спрейінде — 0,3% – ға аздап төмендеді.
Дәрі-дәрмек бағасының өсу себептерінің бірі Қазақстанның осы саладағы импортқа тәуелділігі болуы әбден мүмкін. Мәселен, 2024 жылдың қаңтар–қараша айлары аралығында Қазақстанға 1,5 млрд долларға 30 мың тонна дәрі-дәрмек әкелінді. Заттай өсім 13,5%, ал ақшалай өсім бірден 25,7% құрады.
Түсіну үшін: провитаминдердің, дәрумендердің және олардың туындыларының өзіндік өндірісі отандық нарықтың тек 1,7%, ал антибиотиктер өндірісі–20,3% алады. Қалған препараттар Қазақстанға сырттан әкелінеді, яғни олардың құнына маркетингтік, логистикалық және басқа да шығындар да әсер етеді.